رفع کدری چراغ خودرو
آخرین بروز رسانی: 12ام تیر, 1402

رفع کدری چراغ خودرو

شفاف سازی طلق چراغ خودرو

با گذشت زمان چراغ خودرو زیبایی خود را از دست میدهد شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از چند سال مشاهده کرده باشید که چراغ خودرویتان تغییر رنگ داده و آن شفافیت و زیبایی روزهای اول را ندارد. رفع کدری چراغ خودرو، زرد رنگی و عدم شفافیت از جمله مشکلاتی است که ممکن است شما با آن رو به رو شوید.

زمانی که با گذشت زمان فریم و البته طلق چراغ های خودرو شما بر اثر تغییرات آب و هوایی ، سرد و گرم شدن هوا و همچنین قرار گرفتن در نور خورشید و بر اثر اکسید شدن و آلودگی ها کدر شده و شفافیت خود را از دست میدهد.

رسیدگی نکردن به چراغ‌ها، تابش طولانی مدت نور خورشید (که در چراغ‌های عقب نیز موجب بی رنگ شدن چراغ‌های عقب می‌شود)، استفاده از لامپ‌ها با روشنایی غیر استاندارد، بی کیفیت بودن جنس به کار رفته در چراغ و همچنین شستشوی چراغ‌ها هنگامی که هنوز گرم هستند هم از عوامل زرد یا کدر شدن آن‌ها هستند.

دلیل این امر بیش از عامل زمان و نور آفتاب بدلیل سنگریزه ها و خاشاکی است که خودرو بخصوص در جاده با آن ها برخورد می کند.به همین دلیل خودروهایی که در جاده هایی با تردد زیاد ماشین سنگین بصورت معمول رفت و آمد دارند سریع تر به این مشکل دچار می شوند.

برای از بین بردن کدری و ماتی طلق چراغ راه های زیر میتواند کمک کننده باشد.

بهره بردن از پولیش برای رفع کدری چراغ خودرو یکی از راههای کاربردی و مناسب محسوب می شود. طی این فرایند طلق چراغ های خودرو شفافیت اولیه خود را به دست می آورند.

وسایل مورد نیاز:

مقداری چسب به همراه روزنامه

پنبه

مقداری آب

شوینده

سمباده 200

سمباده 400

سمباده 3000

پولیش نرم

دقت شود:

بهتر است که چراغ های ماشین را در بیاورید تا همه قسمت ها یکدست شوند ، اما اگر این کار را نمی کنید حتما دور چراغ را با روزنامه و چسب بپوشانید تا بر اثر اشتباه سمباده به بدنه ماشین برخورد نکند.

شوینده را با کمی آب ترکیب کرده و قاب را به آن آغشته کنید تا ذرات گرد و غبار پاک شود و سپس آبکشی کرده و با یک دستمال نرم سطح آن را خشک کنید.

در مرحله بعدی نوبت استفاده از سمباده می شود. سمباده ۲۰0  را روی سطح قاب بکشید و این کار را تا جایی ادامه دهید که طلق صاف و شفاف شود و پس از آن سطح طلق را شسته و با دستمالی که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی زبر سطح طلق را  خشک کنید.

استفاده از دستمال های زبر احتمال وجود خط و خش را بر روی سطح طلق بوجود می آورند. اینبار با سمباده ۴۰۰ مجدد مرحله قبلی را تکرار می کنیم تا سطح طلق مات شود.

سپس نوبت به پولیش می رسد. پولیش زدن می تواند با کمک بافر یا با استفاده از یک اسفنج انجام شود که شروع به پولیش زدن سطح طلق کنید. برای پولیش زدن از خمیردندان هم می توان استفاده کرد.

سپس شوینده قوی مثل صابون مایع یا مایع ظرفشویی را با مقداری آب مخلوط کرده و تمام سطح چراغ خودرو را به خوبی تمیز کنید. آخرین مرحله پس از خشک شدن سطح طلق استفاده از الکل است که روی سطح طلق اسپری کرده و با یک دستمال روی آن را تمیز کنید و اجازه دهید تا چراغ خشک شود.

راه حل بعدی پاک کردن چراغ‌های کدر شده با خمیردندان است:

وسایل مورد نیاز:

واکس خودرو

نوار چسب

دستکش پلاستیکی

پارچه‌ی نرم

اسفنج

خمیر دندان

شوینده‌ی خفیف مثل صابون  و آب

در ابتدا با استفاده از پارچه‌ی نرم و یا اسفنج آغشته به ترکیب آب و صابون و با حرکت جلو و عقب چراغ خودرو را بشویید. سپس آن را آبکشی کنید. بعد از این که مدتی زمان برای خشک شدن چراغ خودرو گذشت آن را به دقت معاینه کنید.

با استفاده از پارچه‌ی آغشته به خمیر دندان، به آرامی و با حرکت دایره‌ای کوچک سطح چراغ خودرو را پاک کنید. اگر احساس کردید آب یا خمیردندان کافی نیست کمی اضافه کنید. تمام سطح چراغ را برای حداقل ۵ دقیقه پاک کنید.

در مرحله‌ی بعد با استفاده از آب سطح چراغ را آب‌کشی کنید و اجازه دهید تا چراغ خودروی شما خشک شود. برای حفاظت چراغ‌ها از آسیب‌های آتی به همان صورت دایره‌ای با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز و واکس ماشین، چراغ‌های خودروی خود را پاک کنید و بعد از آن از آب برای آب‌کشی مجدد استفاده کنید.

اما این روش ها بسیار وقت گیر بوده و ممکن است 100% جواب ندهد، پس بهترین کارو بهترین روش عوض کردن فقط طلق روی چراغ ماشین است و ما برای شما بهترین انتخاب خواهیم بود.

دسته‌بندی: مقالات خودرویی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه