کدر شدن چراغ خودرو
آخرین بروز رسانی: 12ام تیر, 1402

کدر شدن چراغ خودرو

علت های کدر و مات شدن چراغ خودرو

چراغ خودرو یکی از مهم ترین قطعه های مورد نیاز خودرو محسوب می شود. بزرگترین دلیل نیاز به چراغ در خودرو برای جلوگیری از بروز تصادفات است که هم برای حفظ جان راننده و سرنشینان و همچنین حفظ جان دیگر خودرو ها و عابران است. با استفاده از نور چراغ خودرو هم عابرین متوجه خودرو ها می شوند و هم راننده متوجه حضور دیگر ماشین ها می شود؛ پس رانندگی بدون چراغ خودرو یا با کدر شدن چراغ خودرو امکان پذیر نیست.

وجود چراغ در خودرو ها امروزه فقط برای موارد ذکر شده نیست و یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل زیبایی خودرو بشمار می آید که هم برای مصرف کنندگان و هم برای شرکت های سازنده مهم است.

در هر خودرو بسته به شکل و نوع چراغی که دارد تاثیر بسزایی در قیافه و ظاهر آن خودرو دارد و برای بسیاری از خریداران در دنیا، یکی از فاکتورهای مهم در تهیه ماشین طراحی و رخ آن است.

اما با گذشت زمان چراغ خودرو زیبایی خود را از دست میدهد شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از چند سال مشاهده کرده باشید که چراغ خودرویتان تغییر رنگ داده و آن شفافیت و زیبایی روزهای اول را ندارد. کدر شدن چراغ خودرو، زرد رنگی و عدم شفافیت از جمله مشکلاتی است که ممکن است شما با آن رو به رو شوید.

زمانی که با گذشت زمان فریم و البته طلق چراغ های خودرو شما بر اثر تغییرات آب و هوایی ، سرد و گرم شدن هوا و همچنین قرار گرفتن در نور خورشید و بر اثر اکسید شدن و آلودگی ها کدر شده و شفافیت خود را از دست میدهد.

رسیدگی نکردن به چراغ‌ها، تابش طولانی مدت نور خورشید (که در چراغ‌های عقب نیز موجب بی رنگ شدن چراغ‌های عقب می‌شود)، استفاده از لامپ‌ها با روشنایی غیر استاندارد، بی کیفیت بودن جنس به کار رفته در چراغ و همچنین شستشوی چراغ‌ها هنگامی که هنوز گرم هستند هم از عوامل زرد یا کدر شدن آن‌ها هستند.

دلیل این امر بیش از عامل زمان و نور آفتاب بدلیل سنگریزه ها و خاشاکی است که خودرو بخصوص در جاده با آن ها برخورد می کند.به همین دلیل خودروهایی که در جاده هایی با تردد زیاد ماشین سنگین بصورت معمول رفت و آمد دارند سریع تر به این مشکل دچار می شوند.

کدرو مات شدن چراغ خودرو که مانع عبور مناسب نور می شود در زمان تردد در جاده ها و خیابان ها در شب می تواند باعث ایجاد حوادث رانندگی شود چون نور درست منعکس نشده و راننده در شب دید خوبی نخواهد داشت.

علاوه برخطرات ناشی از کدر و مات شدن طلق چراغ این موضوع شاید برای افرادی که بیشتر به خودروی خود و نمای آن اهمیت می‌دهند مسئله‌ی مهم‌تری باشد.

البته جدا از بحث کدر شدن چراغ خودرو و مات شدن، تصادف و شکسته شدن چراغ  یا طلق چراغ  خودرو باعث شده درخواست برای چراغ و یا طلق چراغ بالا برود.

این مشکلات کدری و ماتی و یا شکستگی با عوض شدن چراغ خودرو رفع میشود اما چراغ های برخی خودرو ها بسیار کمیاب و گرانقیمت هستند و به صرفه نیست چراغ خودرو عوض شود پس با عوض کردن فقط طلق روی چراغ میتوانید چراغ های ماشین خود را مثل روز اول کنید که ما میتوانیم بهترین گزینه برای کمک به شما باشیم.

با تعویض و شفاف شدن طلق چراغ ماشین، ظاهر چراغ خودرو دقیقا مانند روز اول آن شفاف و کاملا نو و آکبند خواهد بود. صد البته این مسأله به جنس طلق نصب شده و همچنین نحوه نصب آن توسط نصاب بستگی دارد.

دسته‌بندی: مقالات خودرویی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه